Rada s jarním řezem durancie, jabloň



šnek - (6) - 96.8 (?) 
12.4.2014 14:16, zobrazeno: 6162x

dobrý den, jelikož jsem lajk a všechno studuju z webů, chtěl bych vás zkušenější poprosit o radu jak seříznout tyto stromky. 

durancie
durancie
durancie
durancie
jabloň
jabloň
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Josef. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2694) - 233.92 (?), 13.4.2014 9:51

Jelikož se zdatní ovocnáři k Vašim stromkům zatím nevyjádřili, pokusím se o to já:

zdá se, že to jsou čerstvě přesazené odkopky a dle toho bude vhodné je upravit:

  • První durancie: napadají mne dvě možnosti:
  1. Zvolit jako "terminál" tu silnější z dlouhých větví (levou) a slabší větev potlačit, zastřihnout nad nižším rozvětvením. A předpokládat, že i na terminálu se levým směrem vyvine dostatečný obrost k "harmonizaci" koruny.
  2. Jako terminál zvolit slabší dlouhou větev (druhou zleva) a silnější potlačit k rozvětvení...
  3. Tak jako tak předpokládám, že se přijatelně pravidelná korunka dá časem zapěstovat.
  • Druhá durancie: pokud se Vám zdá, že se v příslušné nižší výšce pro Vám přijatelnou výšku založení korunky probudí nějaká očka, pak stromek zakraťte už nyní. Pokud to není moc jisté, nechte ho tak, jak je.
  • Jabloň: možná bude lepší ponechat jen čtyři ze spodních větví + 1 terminál, který bych, předpokládám, zapěstoval z obrostu na jedné z ponechaných horních větviček. (Konkrétněji: spodní větvičku ustřihnout, terminál s vrchní větvičkou ustřihnout).

Josef.

P.S.: Příroda je mocná čarodějka, ona si poradí wink

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
šnek - (6) - 96.8 (?), 13.4.2014 15:44

trefil jste to přesně. jsou to čerstvě zasazené odkopky.

1. durancii teda myslíte nějak takto? 

2. durancii ještě nechám chvilku jestli nevyrazí kousek níž pupeny.

3. jabloň nějak takto?

děkuji za váš názor



Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci