Pelargonie - plíseň na listech?



host - 179.106 (?) 
29.5.2013 18:56, zobrazeno: 7943x

Dobrý den,

chtěla bych požádat o radu, co dělat se svými pelargoniemi. Jsem absolutní začátečník, pokud jde o pěstování rostlin na balkonu. Jelikož zábradlí, kam jsem umístila truhlíky, není kryté, sháněla jsem rostliny, které mi nezničí první prudší déšť a přitom snesou pobyt na jižní straně. V zahradnictví mi doporučili pelargonie s krátkým převisem.

Pelargonie jsem zasadila předminulý víkend, pořídila jsem pro ně samozavlažovací květináče s pojistkou na odtok vody, pokud její hladina dosáhne určité hranice. Zhruba první 3 dny jsem se těšila, jak se jim daří, ale pak přišlo ochlazení a vytrvalejší deště. Po týdnu počasí, které připomínalo spíš podzim, nežli jaro, jsem šla rostlinky zkontrolovat. K mému zděšení se u všech 16 rostlin objevily skvrny na listech (viz foto). Osobně to tipuji na plíseň z přemokření vlivem deštivého počasí.

Poradíte mi prosím, jak rostliny zachránit? Pokud olámu napadené listy, tak mi v truhlících až na pár nových lístečků zůstanou pouze květy, ale asi nebude zbytí.. Mám koupit nějaký preparát?

Předem děkuji za rady.

Monika

Poškozené listy
Poškozené listy
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 220.186 (?), 29.5.2013 20:02

Nejdou náhodou ty skvrnky lehce setřít rukou? Připadá mi to, jako když prudký děšť omlátí barvu z fasády a ta zůstane na povrchu listů. Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Josef. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2694) - 226.251 (?), 29.5.2013 21:52

Já to spíš vidím na zaschlé dešťové kapky - s pylem jehličnatých stromů (borovic), kterého je teď všude plno...

josef.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 179.106 (?), 29.5.2013 22:12